Statement_

El meu treball neix d'una profunda fascinació per la societat de consum contemporània, per la seva voracitat intrínseca i la seva capacitat per generar informació, utopies, rols i identitats. Es nodreix de l'observació i de la vivència personal dels fenòmens de masses que aquesta genera (la indústria cultural, la transformació d'infraestructures i espais públics, la transmissió viral de la informació, l'estil de vida suburbà, les agressions al paisatge, les xarxes socials, els grans esdeveniments esportius, lúdics, polítics, etc.).

Amb tècniques i llenguatges diversos -fotografia, vídeo, pintura, instal·lació, art sonor, dibuix, texts i hibridacions-, genero un univers molt crític amb els excessos de la societat contemporània, amb els seus models, arquetips i símbols. Tota la meva obra transpira una visió desencantada amb el nostre model de "desenvolupament", subtilment combativa i sarcàstica, amb una velada inclinació cap a l’underground.

Partint d'aquest marc conceptual, investigo alguns grans temes d'arrel existencialista, com ara la capacitat transformadora de l'individu, els mecanismes de subjectivació i construcció de la identitat, la recerca del sentit a la quotidianitat, la memòria personal i la desmemòria col∙lectiva. I ho faig mitjançant una estratègia híbrida basada en la impostura visual, la subversió de valors i el contrast. Així, molt sovint juxtaposo peces d’aspecte marcadament tecnològic amb altres d’estil més "tradicional", gairebé orgànic, realitzades amb tècniques manuals, objectes i materials comuns, o també amb màquines en estat ruïnós, obsoletes avui quan fa no gaire encarnaven el concepte del benestar i la utopia de la seva època. Totes les meves peces tenen molt de falsedat, de realitat impostada en pro de la integració en els grups socials de referència, en un intent va per eludir l'alienació ontològica de l'individu contemporani.

Amb les meves obres qüestiono la literalitat dels missatges i cànons que la societat de consum aplica a l’individu i a la tecnologia, generalment abocats pels mass-media i en Internet amb finalitats publicitàries, propagandístiques, lúdiques o comercials. Tanmateix, dissecciono algunes de les estratègies que adopta la imatge en el nostre entorn quotidià amb l’objectiu de presentar-les cruament i irònicament, sabotejant-les i fracturant les seves formes habituals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario